YAYLALARA UZANAN YOLCULUKLAR

1.GÜN: TRABZON-MEMİŞAĞA KONAGI-TARDERESİ-ÇAMLIHEMŞİN-AYDER

2.GÜN: POKUT YAYLASI-SAL YAYLASI-HUSER YAYLASI (GÜN BATIMI)-AYDER

3.GÜN: AVUSOR YAYLASI(BUZUL GÖLÜ)-RAFTİNG-ZİPLİNE-AYDER

4.GÜN: GİTO YAYLASI-BADARA YAYLASI-ÇAT VADİSİ-PALOVİT ŞELALESİ-TRABZON

doğu karadeniz yaylaya kaçamak turu

press to zoom
doğu karadeniz yayla terapi turu

insan sapanı sendagez

• Bulutların üstünde yolculuklar
• Hemşin yemekleri,Yöresel oyunlar
• Macera dolu yayla gezileri Gito-Badara yaylası

Doğaya ,yaylalara yolculuğa merhaba diyerek yola çıkıyoruz.
Trabzon’dan Doğu Karadeniz’in en önemli vadisine Fırtına’dan
yüksek yaylalara doğru başlayacak olan yolculuğumuz, gölleri, köyleri ve hiç keşfedilmemiş doğasıyla devam edecek.
 Doğu Karadeniz insanını, kültürünü, coğrafyasını en iyi şekilde tanıyıp, yaşayacağınız bol oksijenli huzur dolu doğanın sesiyle terapi olacağımız bir hafta geçirmeye ne dersiniz?

1.GÜN :TRABZON MEMİŞAĞA KONAĞI-FIRTINA VADİSİ-BULUT ŞELALESİ

Misafirlerimizle Trabzon havalimanında buluştuktan sonra güzel bir kahvaltı ve
tanışmak ve dinlenmek üzere tarihi Memişağa Konağı’na doğru yola çıkıyoruz.
Döneminde Memişağa tarafından vergi toplamak ve kontrolü sağlamak için yapılan bu
yapı halk tarafından Döner Tavan ve Kastel Konağı olarak da adlandırılmaktadır.
Evden daha çok bir kaleyi andıran bu taş ve ahşap işçiliğinin en güzel örneklerinden
olan yapı Çaykur tarafından korumaya alınmıştır.
Kahvaltı ve konak gezimiz sonrasında hiç vakit kaybetmeden, Fırtına Vadisi’ne dogru
yola koyulacagız ,mavi ve yeşil bizlere yol arkadaşlığı yapacak. Fırtına Vadisi’ne
girdikten sonra şehrin stresini geride bırakacağız.ve ilk molamızı dere kenarında çay
kahve keyfıyle tamamlayıp, Tar Deresi’nın huzur veren sesi eşliğinde yaylalara ve
oksijene alışmak için yaklaşık 1 saatlik bir yürüyüş gerçekleştireceğiz ve devamında
bizi bekleyen Bulut Şelalesi’ni göreceğiz.
İyice dinlendikten sonra ve serinledikten sonra,Öğle yemeğimizi vadinin lezzetli
alabalıkları ile yiyeceğiz.Devamında bizi bekleyen özel bir konak ziyaretinden
sonra,konaklamak ve artık dinlenmek üzere otelimize dogru yola koyulacagız.

2.GÜN: POKUT YAYLASI-SAL YAYLASI- HUSER YAYLASI (GÜNBATIMI)

Otelde yapacağımız kahvaltı sonrasında yine bulutların üzerine çıkacağız. Bugün birbirine komşu iki yaylanın hikayelerini, aşklarını dinleyeceğiz.
Aracımız ile yapacağımız yaklaşık bir buçuk saatlik yolculuk ile Sal Yaylası’na ulaşıyoruz. Sal vadisi geniş meralık alanda kurulmuş, güçlü ahşap evlerin bulunduğu sessizliği sadece doğanın bozduğu muazzam bir yer. Burada halk ile sohbet edip fotoğrafları çektikten sonra ormanın içerisindeki bir patikadan Pokut Yaylası’na
geçiyoruz.
Eğer hava açık olursa Kaçkarlar’ı, Hazindağ’ı, Gito’yu, Amlakit’i, Hüser’i, Ayder’i tepeden izleyeceğiz. Hava bulutlu olursa da bulutların üzerinde yürüyeceğiz.
Yapacağımız yaklaşık bir saatlik yürüyüş sonrasında, aracımız ile yarım saatlik yolculuğun ardından bizi bekleyen ögle yemegı menumuzu alacagız,ve devamında güne elveda demek için,ve güneşe el sallamak için,istikametimiz huser yaylası olacak,
bulutların üzerine çıkacağız.
Burdan çaylarımızı yudumlarken Çeymakçur ve Kavrun vadilerini izleyeceğiz.
Ayaklarımızın altındaki bulutların ardında güneşin kayboluşunu izledikten sonra otelimize döneceğiz

3.GÜN:AVUSOR YAYLASI (BUZUL GÖLÜ) – RAFTİNG-ZİPLİNE

Otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra bulutların üzerine doğru yolculuğa başlıyoruz.
Aracımızla yapacağımız yolculuk sonrasında yaylalara ulaşıyoruz. İlk olarak Hacızeni
– Tobaya –Peryatak yaylalarını geziyoruz. Daha sonra elektiriğini kendi imkanları ile üreten modern hayatın girdabına kapılmamış Laz yaylasına ulaşıyoruz.
Hayvancılığın hala devam ettiği ve yayla şartlarında severek yaşayan insanlarla sohbet edeceğiz. Yaklaşık yarım saat bu yaylada vakit geçireceğiz. Laz yaylasından sonra kendimizi Kaçkar’ın eteklerine bırakıyoruz. Yaklaşık 1 saatlik yürüyüş sonrasında Avusor Yaylası’nda bulunan Büyük Avusor Gölü’ne ulaşıyoruz. Dileyenler de Kaçkar’ın göle yansıyan görüntüsünü ölümsüzleştirebilir.
Öğle yemeğimizi yemek üzere yaylaya doğru yürüyoruz. bize özel ‘Hemşin lezzet menüsü’ diye adlandırdığımız öğle yemeğimizi yedikten sonra sizlerle fırtınanın serin sularında ‘Raftig’ yapıp, zipline ile cocuklar gibi eglendıkten sonra otelimize dogru yola
koyulacagız.

4.GÜN. ZİL KALE – PALOVİT ŞELALESİ – GİTO-BADARA YAYLASI-TRABZON

Sabahın en erken saatlerinde uyanma vaktidir artık ☺
Otelimizde misafirlerimizle buluştuktan ve güzel bir kahvaltı sonrasında hiç vakit
kaybetmeden fırtına vadisine dogru ,yolculugumuza başlıyoruz rotamızı Çinçiva’ya
çeviriyoruz devamında yüzyıllardır ayakta kalan ve tarıhe tanıklık etmiş olan Zil Kale’yi ziyarete gidip Çat Vadişinin en özel manzarasını fotoğrafladıktan sonra bir kahve molası veriyoruz.
Sıradaki gelsin diyerek aracımıza biniyoruz ve bölgenin debisi en yüksek Palovit Şelalesi’ne doğru yola koyuluyoruz. Gezimizi tamamlayıp ve birazda olsa serinledikten sonra çat vadisine Şimşir Ormanlarını ziyarete gidiyoruz.
Hiç vakit kaybetmeden 1900 rakımlı Badara Yaylası’na doğru devam ediyoruz,
Badara yaylasında Hemşin vadisini Kaçkar dağlarına selam verdikten sonra yöresel bir öğle yemeği molası veriyoruz, devamında Ambarlı Yayla yoluna doğru yola koyuluyoruz.Yürüyüşümüze devam edip 2000 rakımlı Gito Yaylası gezimizi tamamladıktan sonra. Artık ayrılık vaktidir diyerek Trabzona dogru yola koyuluyoruz