ERZURUM’DAN KARS’A TARİHİ YAŞIYORUZ

4 GECE | 5 GÜN

Erzurum tarihi, kalesi, medresesi, camii | En güzel haliyle Tortum şelalesi | Tarihe tanıklık etmiş kiliseleriye | Macahel’den en güzel yaylalara | Çıldır gölü’nden Kars’a

1 GÜN: Erzurum - Yakutiye Medresesi - Üç Kümbetler - Erzurum Kalesi - Çifte Minareli Medrese
2 GÜN: Tortum Şelalesi - Öşvank Kilisesi - Haho Kilisesi - İşhan Manastırı - Yusufeli - Barhal Kilisesi - Artvin - Borçka
3 GÜN: Borçka Karagöl - Macahel Maral Şelalesi - Çuripira Yaylası - Mısırlı - Şavşat
4 GÜN: Arsiyan Yaylası - Şavşat Karagöl - Tibeti Kilisesi -Laşet
5 GÜN: Çıldır Gölü - Ani Harabeleri - Kars Havalimanı

OTEL KONAKLAMA: Butik otel

ARAÇ TRANSFERİ: 4X4 Minibüsler

YEMEK YERLERİ: Yöresel Butik Restorantlar

PARKUR: Kolay Parkur

KONTENJAN: Minimum 4-Maximum 14 Kişi

NOT: Rehber havanın durumuna göre rotada değişiklik yapabilir. Lütfen yanınızda küçük bir sırt çantası, şemsiye, yağmurluk, yürüyüş botu, polar ve yedek kıyafetlerinizi getirmeyi unutmayınız.

1 GÜN: ERZURUM - YAKUTİYE MEDRESESİ - ÜÇ KÜMBETLER - ERZURUM KALESİ - ÇİFTE MİNARELİ MEDRESE

Misafirlerimizle, Erzurum havalimanında buluştuktan sonra, şehir ve tarih gezisi için yolculuğumuza başlıyoruz , Tarihin ilk dönemlerindenberi yerleşimin olduğu, farklı medeniyetlerin etkisi altında kalan Erzurum’un dört bir yanı pek çok uygarlığın izlerini taşıyor, İran’ı Karadeniz’e Kafkasya’yı Akdeniz’e bağlayan son derece önemli tarihi yolların kesiştiği noktada yer alan Erzurum, gezilecek yerler bakımından hayli zengin. Yakutiye Medresesi, Erzurum kalesi, Üç kümbetler, ulu camii, ve Çifte Minareli Camii gezilerimizi tamamlayıp dinlenmek üzere otelimize doğru devam ediyoruz.

2 GÜN: TORTUM ŞELALESİ - ÖŞVANK - HAHO - YUSUFELİ - BARHAL - İŞHAN MANASTIRI - ARTVİN - BORÇKA

Erzurum da, otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrasında,ilk rotamız Öşvank Kilisesi; Uzundere ilçesi Çamlıyamaç köyü olacak. Renkli taş bezemeleri ve kabartma figürleri ile ünlüdür. Öşvank Kilisesi güney haç kolundaki giriş alnında bulunan kitabeye göre Gürcü Bağratlı Hanedanlığı zamanında 3. Adernese'nin oğlu Magistras Bağrat tarafından 963-973 yılları arasında yapılmıştır, hiç vakit kaybetmeden, Tortum şelalesine doğru devam edeceğiz, devamında Haho kilisesi ve İşhan kilisesi,Yusufeli’ne doğru bizi bekleyen, Barhal kilisesine gideceğiz, Barhal kilisesi, 9. yüzyılda Kral David Magistros zamanında yapılarak 1677 yılında Hacı Şerif Efendi tarafından onartılarak camiye çevrilmiştir. Bugün çok yoruldunuz, artık dinlenme vaktidir diyerek, ilk önce Artvin merkez, devamında Borçka da bizi bekleyen otelimize doğru yolculuğumuza devam edeceğiz.

3 GÜN: BORÇKA KARAGÖL - MACAHEL MARAL ŞELALESİ - ÇURİPİRA YAYLASI - MISIRLI - ŞAVŞAT

Bugün yine uzun bir yolculuk bizi bekliyor olacak,sabah otelimizde alacağımı kahvaltı sonrasında, istikamet Borçka karagöl olacak, hiç vakit kaybetmeden Macahel’e geçiş yapacağız, öğle yemeği sonrasında, Maral şelalesini ziyaret edip, Ugur köyünden Çuripira yaylasına ,ordan Papart vadisine ,Mısırlı köyüne ve Şavşat’a ulaşacağız, dinlenmek üzere otelimize devam edecegiz.

4 GÜN: ARSİYAN YAYLASI - ŞAVŞAT KARAGÖL - TİBETİ KİLİSESİ - LAŞET

Sabah otelimizde güzel bir kahvaltı sonrasında hiç vakit kaybetmeden yola koyuluyoruz, Arsiyan Yaylası karşılayacak bizi, Arsiyan gölleriyle ve eski yerleşimleriyle de ünlüdür. Göller Bölgesinde Postanın Gölü diye adlandırılan bir göl vardır. Hemen yanında Posta Karakolu diye ifade edilen bir yer vardır. Şavşat karagölü ziyaret edip kısa bir yürüyüş yapıyoruz, devamında Tibeti kilisesi’nin tarihini dinleyip, cay kahve molası sonrasında otelimize geri dönüyoruz.

5 GÜN: ÇILDIR GÖLÜ - ANİ HARABELERİ - KARS HAVALİMANI

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltısının ardından . Bölgenin görülecek en görkemli yerlerinden biri olan Çıldır Gölü’ne muhteşem manzaralar eşliğinde bir saatlik yolculuk sonrası varıyoruz. Doğa harikası 2.000 metre rakımlı Çıldır Gölü kenarındaki restaurant’ta hazırlanmış öğle yemeğimizi yiyoruz, ve hiç vakit kaybetmeden Kars’a doğru yolculuğumuza başlıyoruz, ve bir tarih harikası olan Ani Harabelerini ziyaret edip, Kars havalimanına doğru yolculuğumuza devam ediyoruz.